Величини
В своїй роботі програміст завжди стикається з таким поняттям, як величина. З точки зору програмування величини - це дані, що обробляються програмами.
Дані в алгоритмічній мові інтерпретують, як константи або змінні. Вони визначаються ідентифікаторами (іменами), за допомогою яких можна звертатися для одержання відповідних значень.
Константами називаються елементи даних, яким присвоюються значення в й у процесі виконання програми їх змінювати заборонено.
Змінні, на відміну від констант, можуть змінювати свої значення в процесі виконання програми.
Кожна змінна і константа належать до визначеного типу даних. Тип змінних обов'язково вказується перед тим, як їх використати.
Тип даних - це діапазон значень, що можуть приймати об'єкти програми, і сукупність операцій, які дозволяється виконувати над цими значеннями.
Усі типи даних у алгоритмічній мові розділяються на дві групи: скалярні (прості) та структуровані (складені).
До стандартних скалярних типів відносяться наступні типи:
В алгоритмічній мові (УАМ) використовують наступні типи даних:
змінні даного типу всі натуральні числа
змінні даного типу це всі цілі числа
змінні даного типу це всі дійсні числа
строкові змінні
Наприклад:
нат a
змінна а надежить до натурального типу
ціл b,c
змінні b,c надежать до цілочисельного типу
дійсн d,e,f
змінні d,e,f надежать до дійсного типу
літ s,st,s1
змінні s,st,s1 є літерними змінними
Вочевидь, що майже в будь-якій програмі будуть присутні обчислення, адже комп'ютер - це перш за все обчислювальна машина. Причому результати обчислень необхідно буде запам'ятати для подальшого використання. Для цього існує команда присвоєння.
Формат цього оператора наступний:
<ім'я змінної> := <вираз>;
Виконується ця операція так: обчислюється вираз, що знаходиться праворуч від знака присвоєння, і отримане значення замінює поточне значення змінної, ім'я якої стоїть ліворуч від знака присвоєння.